Nederland

Nederland is een vlak land met heel veel water. Een groot deel van het land ligt onder de zeespiegel, en er zijn veel rivieren, meren en kanalen. Eeuwenlang zijn de Nederlanders bezig geweest met landwinning. Nederland heeft aan land en water totaal een oppervlakte van 41.532 km². In het noorden en westen grenst het aan de Noordzee, in het oosten aan Duitsland en in het zuiden aan België. Nederland telt twaalf provincies. De bekendste zijn Noord-Holland en Zuid-Holland in het westen, en Utrecht in het midden van het land. In deze provincies vind je ook de meeste grote steden. Laten we eens een kijkje gaan nemen in dit lage land met zijn vele polders

Is Nederland het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Nederland