Neem en lees

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Augustinus' Belijdenissen uitgelegd. Waar komt het kwaad vandaan? Heeft God de zondeval gewild? Hoe zie ik Gods leiding in mijn leven? Hoe kan ik ooit tot God komen? Komen deze vragen je bekend voor? Eeuwen geleden stelde de bekende kerkvader Augustinus (354-430) ze ook al. Hij schreef erover in zijn bekendste boek, de Belijdenissen. Mensen die, net als hij, van het christelijk geloof waren afgedwaald, wilde hij erdoor tot inkeer brengen. Hij wilde zoekers helpen. En mensen die, net als hij, mochten weten dat God Zelf hen had opgezocht, wilde hij versterken in het geloof. Neem en lees is een weergave van Augustinus’ bekendste boek in de taal van nu. Op een eigentijdse manier en aan de hand van een 'vraaggesprek' met Augustinus kun je de rijkdom van de Belijdenissen leren kennen. Om de Belijdenissentoegankelijker te maken, zijn ze door Evert Barten herschreven.

Uitgeverij En Boekhandel Den Hertog B.V.
01 januari 2015
22 december 2020