Niet te geloven - De werkelijkheid achter het Nieuwe Testament

Willie Van Peer
Het Nieuwe Testament heeft de westerse samenleving en cultuur diepgaand beïnvloed, maar wat weten we er eigenlijk over ? In welke context ontstonden de teksten ? Wie was Jezus en hoe evolueerde hij tot (zoon van) God ? Waren de vier evangelisten wel betrouwbare getuigen ? Vanwaar de ongerijmdheden en contradicties in het Nieuwe Testament ?
Niet te geloven onderzoekt de werkelijkheid achter het Nieuwe Testament en werpt zo een volledig nieuw licht op de Bijbelse verhalen.

Willie Van Peer studeerde filologie in Antwerpen en Leuven en promoveerde aan de universiteit van Lancaster. Hij doceerde tekst- en literatuurwetenschappen aan de universiteiten van Tilberg en Utrecht en is professor aan de Ludwig Maximilian Universiteit in München. Ook is hij Fellow voor het leven aan Clare Hall, Cambridge University. Zijn onderzoek richt zich op de nauwe samenhang tussen taal, verhalen, mythen en culturen vanuit vergelijkend perspectief. Zijn lezingen over maatschappelijke en culturele thema's worden in brede kring gewaardeerd.

Is Niet te geloven - De werkelijkheid achter het Nieuwe Testament het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Niet te geloven - De werkelijkheid achter het Nieuwe Testament