Niet voor herhaling vatbaar

Niet voor herhaling vatbaar

‘Je bent van mij of van de aarde,’ zei hij. Ik antwoordde: ‘Dan ben ik nog liever van de aarde.’Niet voor herhaling vatbaar, dat is wat een huwelijk met een gewelddadige partner is. Dat het voor de buitenwereld verbazingwekkend is dat een stoere en slimme vrouw toch slachtoffer van huiselijk geweld geworden is, zorgt er alleen maar voor dat het onderwerp nog steeds in de taboesfeer blijft hangen. Huiselijk geweld kan echt iedereen overkomen. Maar hoe ontstaat zo’n gewelddadig huwelijk? Wat gaat er aan vooraf? Wanneer is het echt genoeg en stap je op? En wat zijn daarna de consequenties? Julia vertelt op semi-sentimentele, licht sarcastische wijze hoe het is om in een huwelijk met huiselijk geweld verzeild te raken. Hoe heftig het is als je partner zich ontpopt van lieve, begripvolle man tot psychopathische, mishandelende leugenaar. ‘Ik dacht alleen maar aan het feit dat hij mijn lichaam misschien wel kapot kon maken, maar dat mijn ziel onaantastbaar was.’
Feelgood , Literatuur & Romans
Populaire fiction algemeen