Niets te vrezen

Al bij zijn eerste roman werd Julian Barnes geprezen om de volwassen manier waarop hij over de dood schreef. Bijna dertig jaar later keerde hij even wijs, prettig en ontregelend naar dat onderwerp terug.

`Ik geloof niet in God, maar ik mis hem. 'Niets te vrezen' is onder meer een familiegeschiedenis, een ideeënwisseling met zijn broer - een vooraanstaand filosoof -, een overdenking van de dood, een viering van de kunst, een discussie over God en een eerbetoon aan de Franse schrijver Jules Renard.
Het leest als de intellectuele blauwdruk van een briljante geest, een tocht langs de inspiratiebronnen van Barnes' vroege oeuvre.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Niets te vrezen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Niets te vrezen