Nieuwe mensen

Maria en Khalil Khalil zijn het ideale stel. Zij werkt aan haar proefschrift, hij is bezig zijn internet-start-up van de grond te krijgen. En ze spelen, allebei kinderen uit interraciale huwelijken, een hoofdrol in de documentaire ‘Nieuwe Mensen’. Alles lijkt mee te zitten. Maar dan raakt Maria in de ban van ‘de dichter’, een rustige, getalenteerde man. Naarmate de fantasie escaleert naar fixatie wordt Maria besprongen door twijfels over ras, status, aanzien. Pijnlijke geheimen uit haar verleden komen aan de oppervlakte en haar perfecte nieuwe leven komt zwaar onder druk te staan. Nieuwe Mensen is een hartverscheurende pageturner over ras, klasse en gedrag. Hoe zien we onszelf en hoe zouden we onszelf wíllen zien? Wil je ergens bij horen of juist niet?

Redactionele recensie

Recensies (1)

Is Nieuwe mensen het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Nieuwe mensen