Nightflyers en andere verhalen

Nightflyers en andere verhalen

Rank 6904 Gelezen 16 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 43 Favoriet 1 Recensies 2
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 2   Topics 0

Nightflyers en andere verhalen is een verhalenbundel van Game of Thrones-auteur George R.R. Martin. Nightflyers, nu te zien op Netflix, is een zenuwslopend horrorverhaal van kosmische proporties. De bundel bevat nog vijf andere klassieke sciencefictionverhalen van Martin. Op reis naar de buitenste grenzen van het bekende universum, pogen negen academische buitenbeentjes voor de eerste keer contact te leggen met een duister buitenaards ras. Aan boord van het ruimteschip de Nachtvlieger, een cybernetisch wonder met een kapitein die nog nooit iemand in levenden lijve heeft gezien, komt de bemanning er echter achter dat het grootste mysterie aan boord – en hun eigenlijke bedreiging – een onverwachte macht is, met een dorst naar bloed en angst… De vijf andere klassieke sciencefictionverhalen in deze bundel onderzoeken op uiterst vermakelijke wijze de volle breedte van de technologie, en de donkstere hoekjes van ons eigen brein.

‘Lang leve George R.R. Martin… een literaire derwisj, betoverd door gecompliceerde personages en levendige taal, barstensvol met de wilde visie van allerbeste verhalenvertellers.’ - The New York Times

Thrillers & Spanning , Sciencefiction & Fantasy
Science fiction
Luitingh Sijthoff Fantasy
17 augustus 2018
17 augustus 2018

Demi Schoonenberg Hebban Recensent

Stof tot nadenken en gruwelen

door: Demi Schoonenberg 1 reactie 2 likes

Voordat George R.R. Martin zijn populaire fantasyreeks over draken en politieke intriges schreef, was hij vooral bekend om zijn korte sciencefiction verhalen. In deze bundel zijn zes van die korte verhalen van hem verzameld. Ze onderzoeken de duistere hoekjes van het menselijk brein en de...

Reacties op: Nightflyers en andere verhalen