No Limit

Gelezen 8 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 1 Recensies 1

Een zeer onthullend en grappig boek vol nostalgie naar een tijd waarin altijd de zon scheen! De grote Eurodance-hits uit de jaren negentig staan iedereen in het geheugen gegrift – al is het tegen wil en dank. De vrolijke, onweerstaanbare en pretentieloze nummers hebben de tand des tijds glansrijk doorstaan. Achter de kleurrijke acts blijkt een schat aan ongelooflijke, onverwachte en vaak dramatische verhalen verscholen. Hoe ging het er nu echt aan toe achter de schermen bij hitmachine 2 Unlimited? Wat is waar en wat niet in de heerlijke schijnwereld van de Vengaboys? Waarom zat Leila K (Open Sesame) bijvoorbeeld in Göteborg in de gevangenis? Hoe belandde de rapper van Twenty 4 Seven (Slave To The Music) in de Holleeder-groep? Waarom wordt het schattige Ace of Base (All that she wants) met nazi’s geassocieerd?

2 Unlimited, Snap!, The Vengaboys, Ace of Base, Dr Alban, Reel 2 Real, Culture Beat, Scooter, Party Animals, Rednex, Twenty 4 Seven, Haddaway, Captain Jack, Whigfield, Gala, Dune, Eiffel 65, Charly Lownoise & Mental Theo, Aqua, Mo-Do, Maxx, Sash!, 2 Brothers On The 4th Floor, O-Zone, Marky Mark & The Funky Bunch, Urban Cookie Collective, Scatman John, Gabber Piet, Capella, Gigi D’Agostino, Hakkûhbar, Leila K, Mosselman, DJ Paul Elstak, La Bouche e.v.a.

Auteurs Kevin Kraan (speechschrijver voor o.a. Kajsa Ollengren en Mark Rutte) en zijn broer Colin (hoofdredacteur bij dance.nl) reisden heel Europa af om zowel de belangrijkste artiesten als hun producers te ontmoeten.

Lifestyle & Vrije tijd
Muziek algemeen
Mary Go Wild
20 november 2018
20 november 2018
9789082075847

Let's Dance?

door: Marjan van Druenen

Eurodance is het blijmoedige antwoord op de housemuziek uit Chicago. Deze commerciële Europese tegenhanger werd beïnvloed door stijlen zoals: new beat, italodisco en hiphop. Het draagt een positieve boodschap uit, is makkelijk te volgen en bestaat uit eenvoudige teksten. Colin & Kevin Kraan...

Reacties op: No Limit