Meer dan 4,1 miljoen beoordelingen en recensies Organiseer de boeken die je wilt lezen of gelezen hebt Het laatste boekennieuws Word gratis lid
Noorse mythen

Noorse mythen

Gelezen 24 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 36 Favoriet 5 Recensies 2
Junior Newsroom 1 Lijsten 1 Spots 2   Topics 0
De goden van de Vikingen komen tot leven in deze meeslepende, magische mythen. Lees over Odin met zijn ene oog, Thor en zijn machtige hamer en Loki de roodharige, listige bedrieger.

Margaretha van Andel weet de taal van Kevin Crossley-Holland, waar de listen doorheen sijpelen, de goden in bulderen en het bloed vanaf druipt, weergaloos in het Nederlands te vangen. En de duistere illustraties vol spanning en schaduwen van Jeffrey Alan Love slepen je mee in de vreemde wereld van oude magie, reuzen, dwergen en monsters.

Huiver en geniet!

Kevin Crossley-Holland is een vermaard Brits vertaler, dichter en kinderboekenauteur. Eerder verscheen bij Lemniscaat zijn Arthur-trilogie.

Jeffrey Alan Love is een veelbekroond illustrator en schrijver. Hij werd onder andere genomineerd voor de World Fantasy Award, en won een gouden medaille van de Society of Illustrators.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar