Occult

Occult

Rank 4877 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
In het getto in Paramaribo-Suriname komt een abrupt einde aan het armoedige maar zorgeloze bestaan van Bento Ramon als op een dag zijn opa hem vertelt dat zijn vader niet zijn echte vader is. En van zijn broers en zussen blijkt alleen Patty, zijn zusje, zijn echte zus te zijn. Kort daarna maken hij en Patty kennis met hun biologische vader en zijn gezin, waar ze na hun kennismaking de weekenden en vakanties bij doorbrengen.

Bento realiseert zich wel dat de verwarrende gebeurtenissen die zich binnen zeer korte tijd in zijn leven voordoen, ondanks alles, bij lange na niet zo verontrustend zijn als de visioenen die hij ziet. Zijn wereldje komt op z’n kop te staan als zijn grootvader, een sjamaan, hem vertelt dat hij volgens een eeuwenoude profetie is uitverkoren om de verdwenen voodoo bijbel van de animistische culturen te vinden waarmee hij de balans op aarde moet herstellen. De visioenen die hij ziet bevatten aanwijzingen die hem moeten helpen bij het uitvoeren van zijn taak.

Als tegenstanders van de profetie een, mislukte, aanslag plegen op zijn leven moet zijn moeder halsoverkop het land ontvluchten om samen met hem en Patty onder te duiken bij familie in Nederland.
Brave New Books
27 november 2019