Onbewuste vooroordelen

Onbewuste vooroordelen komen nog altijd veel voor op de werkvloer. De hr-professional die de voorkeur geeft aan iemand met de opleiding die hij zelf gedaan heeft. De manager die bij iedere jonge vrouwelijke sollicitant vooral vreest dat ze binnenkort zwanger wordt. En niet te vergeten onze onbewuste aannames over mensen uit andere culturen.

Deze onbewuste aannames doen zelden recht aan de ander en in deze tijd verlangen we terecht van onszelf dat we ze onderkennen en er iets aan doen. Daar wordt iedereen beter van. De leiderschapsexperts van FranklinCovey laten overtuigend zien dat medewerkers opbloeien wanneer onbewuste vooroordelen op de werkvloer plaatsmaken voor wederzijds begrip en oprechte belangstelling.

Met meer dan dertig unieke tips en tools om je eigen onbewuste biases te reframen en met je team tot meer verbinding en betere resultaten te komen.

Is Onbewuste vooroordelen het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Onbewuste vooroordelen