Ondergaande zon

Gelezen 5 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Augustus 1943
Als Susanna met haar zusje een van de glooiende heuvels van West-Sussex op rent, weet ze niet dat ze op het punt staat de liefde van haar leven te ontmoeten.
Als Jack Susanna ziet aankomen, is het voor hem liefde op het eerste gezicht. De Canadese soldaat is gelegerd in een Engels dorpje nabij de zuidkust, in afwachting van het sein om de oversteek naar het vasteland te maken en te gaan vechten tegen de Duitse bezetter.
Het jonge, verliefde stel trouwt enkele maanden na hun eerste kennismaking. De vreugde van het huwelijksleven is maar kort. Enkele weken na hun trouwdag krijgt Jack te horen dat het eindelijk zover is: samen met veel andere soldaten is hij onderdeel van de invasie in Normandië. Een hachelijke onderneming.
Susanna laat haar geliefde met pijn in haar hart gaan, maar zal ze Jack wel weer terugzien? Kan ze vertrouwen op de belofte dat God voor Jack zal zorgen?

Hanneke Stark-ten Voorde won meerdere schrijfwedstrijden, wat haar aanmoedigde om een roman te schrijven. 'Ondergaande zon' is haar debuut. In dit aangrijpende verhaal tekent zij de diepte van woorden als 'loslaten' en 'vertrouwen'.

Historische roman (populair)
Erdee Media Groep – Uitgeverij de Banier