Oneindigheid

Oneindigheid is een boek voor iedereen die weleens nadenkt over de onmetelijkheid van de kosmos, voor iedereen die weleens probeert zich een voorstelling te maken van het oneindig grote en het oneindig kleine. Het is een boek voor wie houdt van paradoxen en ideeën: de uiterste grenzen van de natuurwetenschap en het denken.

In dit boek worden de uiterste grenzen van natuurwetenschap en verbeelding samengebracht. Op geestige, inzichtelijke wijze presenteert de auteur ons de redeneringen van wiskundigen, natuurkundigen en filosofen, de paradoxen van de verzamelingenleer, de intrigerende ideeën van de natuurkunde van tijd en ruimte, en de verbijsterende uitkomst van Gödels onvolledigheidsstelling.

Nooit eerder beschreef een wiskundige zo helder en speels het grensgebied waar wiskunde, natuurwetenschap en logica overgaan in het fantastische en waar het normale perspectief is verdwenen. De schrijver laat ons kennismaken met Gödels universum waarin het theoretisch mogelijk is naar het verleden te reizen, en met een interpretatie van de quantummechanica die tijdens iedere microseconde miljarden werelden naast elkaar laat ontstaan.

Is Oneindigheid het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Oneindigheid