Ongeordende liefde - Wim Houtman in gesprek met Antoine Bodar

Wim Houtman Antoine Bodar

Een openhartig boek, waarin priester en schrijver Antoine Bodar zich uitspreekt over homoseksualiteit. Over oorzaken, het sektarisme van de homobeweging, de bescheidenheid van de kerk en de mildheid van het pastoraat. Journalist Wim Houtman voerde gesprekken met Bodar over homoseksualiteit, geloof, kerk en samenleving. Hoe gaat ons land om met taboes, wat zegt en doet de kerk en hoe moeten we de richtlijnen van het Vaticaan lezen? En wat doen we met de harde woorden van bijbelteksten? Sinds zijn wijding heeft Bodar te maken gehad met 'altijd weer dezelfde stempel'. Daarom vindt hij dat hij met dit boek het zijne wel over dit onderwerp heeft gezegd. Hierna schrijft en spreekt hij weer - veel liever - over kerk en kunst, geloof en genade, zekerheid en zin.

Is Ongeordende liefde - Wim Houtman in gesprek met Antoine Bodar het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Ongeordende liefde - Wim Houtman in gesprek met Antoine Bodar