Ongeschokt

Gelezen 5 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Deel uit een boeiende romanserie over vijf vrouwen uit het geslacht van Jezus Christus (eerder verschenen al romans over Tamar, Rachel, Batseba en Maria). Ruth is een Moabitische vrouw, die met een Israelische man trouwt. Helaas overlijdt haar man te snel en haar schoonmoeder, Noomi, wilt heel graag terug naar haar eigen land. Ruth besluit om haar eigen familie te verlaten om met Noomi mee te gaan. Ze heeft de God van Noomi leren kennen en vertrouwt Hem. In Noomi's geboortestreek wordt zij wel herkend, maar Ruth wordt nog niet geaccepteerd. Als Ruth werk zoekt, vindt ze alleen werk op de velden van Boaz. Boaz is de zoon van Rachab en is een zeer gelovig, sociaal man met een groot plichtsbesef, die nog steeds verlangt naar een vrouw en kinderen. Ruth is nog te verlegen om te weten dat Boaz meer voor haar voelt. Een bijbels verhaal in een modern jasje, met de kanttekening of deze personen echt zo waren.
Ruth