Ontmoetingen in transit

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0

Zoveel mensen, zoveel verhalen. In een waaier van gebeurtenissen trekken ze aan je voorbij, uit een ver en nabij verleden. De auteur voert je mee naar merkwaardige personages in onverwachte situaties op wonderlijke plaatsen. Hij presenteert een mix van fictie en bewerkingen en toch lijkt veel waarheidsgetrouw. Wat zich werkelijk heeft afgespeeld blijft raadselachtig. Inspiratie deed hij op uit persoonlijke ervaringen tijdens zijn reizen over de wereld. Dichtbij huis en ver weg. Van Montfoort en Andorra tot Shanghai en Salt Lake City. Van Den Haag over Moskou naar Turijn en van Portofino over Berlijn naar Bahía. Van de eerste tot en met de laatste episode, alle beschreven in een rap tempo, is de lezer onderweg op het spoor van ontmoetingen tussen mensen. Hun relaties zijn van korte of van lange duur. De stemmingen wisselen, van zakelijk, liefdevol of zelfs bot tot intens, amoureus of zeer emotioneel. Maar altijd zijn de ontmoetingen onbestendig en van voorbijgaande aard. Een van de personages zal de ander(en) uiteindelijk loslaten. Dan is alles voorbij. Paul Snijders (Amsterdam, 1947) is slavist, werkte bij antiquariaat Martinus Nijhoff in Den Haag en als sales director bij Elsevier Science in Amsterdam. Hij was docent Duits en verdiept zich sinds zijn studiejaren in de schriftelijke nalatenschap van Kazimir Malevich. Met dit album van korte verhalen treedt hij binnen in de Nederlandse literaire scene.

09 november 2020
9789082861945