Onze dominee is detective

Dominee is al tien jaar dominee in een klein dorpje. Hij schrijft graag solide, exegetische preken, maar zijn gemeenteleden lijken meer geïnteresseerd in de bijzondere voorvallen die zich binnen de gemeenschap afspelen. Want wie is er verantwoordelijk voor de geheimzinnige diefstallen in het verpleeghuis? En welk familiegeheim draagt de voorzitter van de Protestantse Vrouwen Dienst met zich mee?

Wanneer dominee schoorvoetend een helpende hand biedt bij deze zaken, blijkt hij zowaar speurderskwaliteiten te bezitten. Maar zou hij ook het hart kunnen veroveren van zijn buurvrouw Eef, die theologie studeert en bij de grote stadskerk met de populaire pioniersdominee hoort?

Met 'Onze dominee is detective' heeft Marijke Gehrels een komisch verhaal geschreven over een aandoenlijk en sympathiek personage en roert ze op subtiele en creatieve wijze actuele thema’s aan.

Plateau
19 april 2021
03 mei 2021

Reacties op: Onze dominee is detective