Oorlog in inkt

Gelezen 28 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 23 Favoriet 0 Recensies 5
Junior Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 1 Spots 1   Topics 0
Op echte dagboeken gebaseerde verhalen over kinderen en jongeren tijdens de Tweede Wereldoorlog. Alle aspecten komen aan bod in dit boeiende en vaak aangrijpende boek voor alle mensen vanaf ca. 10 jaar.

Vrijheid vinden we nu heel gewoon, maar hoe was het voor kinderen en jongeren om de Tweede Wereldoorlog mee te maken? Dat weten we door hun dagboeken.

Hoe voelt het om te moeten schuilen en vluchten als de bommen om je oren vliegen, zoals bij Yvonne, Felix en Henk? Om altijd honger te hebben, zoals Corri en Lineke? Om gescheiden te worden van je ouders en te overleven in kampen, zoals de joodse George of Chris uit Nederlands-Indiƫ? Om gepest te worden omdat je "foute' ouders hebt, zoals Annie? Of om een joodse vriendin te hebben die steeds minder mag, zoals Jeanne?

Zeven meisjes en zeven jongens laten je hun verhalen meebeleven. Van Rotterdam tot Arnhem, van Limburg tot Drenthe, van mei 1940 tot zomer 1945. Een boek met prachtige verhalen om aan elkaar door te vertellen.

Junior
Geschiedenis (>12 jaar)