Oudolf Gardens bij Hauser & Wirth in Somerset - Planten en beplanting

Rank 7319 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Uniek inkijkje in de werkwijze van Piet Oudolf

Piet Oudolf heeft wereldwijd naam gemaakt met zijn bijzondere toepassing van vaste planten en grassen. Een fantastisch voorbeeld van zijn diepgaande plantenkennis en meesterschap in het samenstellen van plantengroepen is Oudolf Gardens bij de gerenommeerde kunstgalerie van Hauser & Wirth in Bruton, Somerset. In deze botanisch zeer rijke tuin in Engeland worden bezoekers in elk seizoen bijna letterlijk ondergedompeld in een schitterende plantenwereld.

Deze tuin werd een fascinerende inspiratiebron voor plantenliefhebber en tuinarchitect Rory Dusoir. Hij ging er gedurende een jaar regelmatig naartoe. In Oudolf Gardens beschrijft hij de fraai gecombineerde en schitterend toegepaste, uiterst betrouwbare planten die er groeien. Hij ontrafelt Oudolfs speciale beplantingstechnieken en bewondert de sublieme Sporobolus Meadow, door Piet zelf beschreven als 'natuurlijker dan de natuur zelf'.

Liefhebbers van Oudolfs werk zullen in dit boek gedetailleerde informatie vinden over de planten, de combinaties en de achterliggende ontwerpen. Meer dan 300 schitterende foto's tonen het sublieme niveau van deze tuinen. Samen met de tekst geven ze een uniek inzicht in de manier waarop Oudolf tuinbeplantingen ontwerpt en realiseert.
Akkie de Jong
Uitgeverij Terra - Lannoo