Over leven na verlies

Over leven na verlies

Rank 6013 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Van alle keren dat ik iets moest loslaten in mijn leven was het loslaten van Margo de moeilijkste keer. Het was ook anders dan toen mijn geliefde Nettie uit mijn leven werd gerukt. Ik was toen veertig en stond midden in de maatschappij, op het hoogtepunt van mijn carrière, wat later bleek. De kinderen en mijn baan eisten alle aandacht op. Ik nam geen ruimte om dat verlies te ervaren, waardoor het jarenlang telkens kon terugkeren.

André Dierick werd in zijn leven meerdere keren geconfronteerd met verlies. Hij verloor zijn vrouw op jonge leeftijd. Daar schreef hij het boek In ons vak is nooit iets zeker (2009) over. Zelf had hij eveneens met ziekte te kampen en ook verloor hij een van zijn drie dochters. Naast het verlies van die geliefden kreeg hij uiteindelijk ook te maken met het verlies van muziek als zijn vak.

In dit boek laat hij zien, wat hem er steeds doorheen heeft geholpen en hoe hij zijn verdriet heeft verwerkt, waarbij levenskunst een onmisbaar ingrediënt was.
Een inspirerend en herkenbaar boek over het thema verlies.
Waargebeurde verhalen
Uitgeverij Elikser B.V.