Over rusteloosheid

Hoe blijf je onbekommerd als je alles uit je leven moet halen? Wanneer is je vakantie succesvol? Is het verstandig om je tanden te laten bleken? Wat leren we van Paris Hilton? In Over rusteloosheid onderzoekt Arjen van Veelen zijn eigen onrust. Hij vertelt over omzwervingen op websites als Nu.nl, Facebook en GeenStijl. En voert de lezer mee op reis naar Algerije, Kaapstad en het orakel van Delphi. Onderweg rekruteert Van Veelen de schrijvers uit de Oudheid als lifecoaches: Homerus, Seneca en Sappho bieden verrassende oplossingen voor moderne kwesties. Over rusteloosheid is een vrolijke gids voor een generatie zonder zitvlees.

Arjen van Veelen (1980) is classicus. Hij werkt als journalist bij de Leidse universiteitskrant Mare en publiceerde essays in onder andere nrc.next. In 2009 won hij de Jan Hanlo Essayprijs Klein.

'Van Veelen schrijft verfrissend onbevangen. [] Combineert stilistische kwaliteit met de hoogste originaliteit.' Jury Jan Hanlo Essayprijs Klein

Is Over rusteloosheid het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Over rusteloosheid