Over worst

Over worst

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 1 Recensies 0
Culinair Artikelen 1   Topics 0

Alle slagersgeheimen ontrafeld in het ultieme lees-, kijk- en doe-boek voor iedere worstliefhebber en ambachtelijke doe-het-zelver.
De auteurs van het spraakmakende Handboek voor de Vinex-jager zijn terug met een ode aan de worst. Ze zijn ervan overtuigd dat hun obsessie voor eigenlijk alles dat ook maar een beetje op worst lijkt, niet alleen volkomen normaal, maar zelfs heel erg mannelijk is. In de hoop dat andere mannen hun schroom laten varen en zich ook overgeven aan dit toppunt van culinaire vleesverwerking, hebben meneer Wateetons en Sjoerd Mulder al hun kennis over worsten bij elkaar gebracht. En dat is héél erg veel. Naast diepgaande filosofische worstduiding levert het boek uitgebreide achtergrondinformatie en handige lijstjes (welke worst moet je proeven op vakantie? En wat betekenen die E-nummers in je supermarktsalami?). Uiteraard bevat het boek ook talloze recepten om thuis zélf beroemde en ambachtelijke worsten te maken: verse worst, bloedworst, leverworst, rookworst, Bob de Bouwer figuurtjesworst en zelfs je eigen salami, fuet of cacciatore.

Culinair
Eten en drinken algemeen