Overijssel

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

De uitgever van deze bloemlezing met foto’s, poëzie en kort proza is de Stichting Achterland, die zich inzet voor het scheppen van herkenningspunten en verbindingen tussen de belevingswereld van auteur en lezer. Voor een bredere en meer diepgaande waardering van de literatuur is het derhalve van belang een context te duiden die aansluit bij de belevingswereld van de potentiële lezer, in dit geval de landschappen aan het water in Overijssel. In de inleiding schetst de schrijfster F. van Vloten een zeer persoonlijk beeld van de reis tussen literatuur, natuur, bewoners en literair werk in de verschillende landschappen van Overijssel. Elke tekst staat tegenover een toepasselijke, door een maatschappelijke of commerciële partner ‘geadopteerde’ zwart-witfoto. De bloemlezing bevat werk van o.m. Ida Gerhardt, Guillaume van der Graft, Willem Wilmink en Adriaan Morriën. De missie van de uitgever is geslaagd, zij het dat de aandacht voor de partners wel wat nadrukkelijk overkomt. Verzorgde uitgave.

Op zoek naar de stem van de eigen plek ( 34)
01 januari 2012
21 januari 2021