Overleef de nacht

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 17 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0

Overleef de nacht van Riley Sager is een New York Times-bestseller. Het is november 1991. De muziek van Nirvana wordt veel gedraaid, er zijn nog geen mobiele telefoons en studente Charlie Jordan zit in een auto met een man die misschien wel een seriemoordenaar is.

Josh Baxter, de chauffeur, is een vreemde voor Charlie. Ze ontmoette hem bij het mededelingenbord op de campus, waar ze een briefje ophing omdat ze een lift wilde naar Ohio. Josh was op zoek naar een medepassagier met wie hij de benzinekosten kon delen. Beiden hebben goede redenen om snel te vertrekken. Charlie rouwt nog altijd om haar beste vriendin, die het derde slachtoffer werd van de zogenaamde Campus Killer. Josh zegt dat hij snel naar huis moet om voor zijn zieke vader te zorgen, maar is dat wel zo? Terwijl ze in het holst van de nacht over de lege snelwegen razen, bekruipt Charlie het gevoel dat Josh weleens de Campus Killer zou kunnen zijn. Is hij werkelijk een koelbloedige moordenaar? Of gaat Charlies levendige fantasie met haar aan de haal?

‘Deze thriller leest als een blockbusterfilm, je zult niet kunnen stoppen met lezen.’ – USA Today

‘De boeken van Sager belanden steevast op de bestsellerlijst. Ze zijn origineel, spannend, en vol plottwists. Ze zijn mijn favoriet.’ - Jennifer Boomkamp, uitgever vertaalde fictie

Over Voor het donker thuis:

‘In een prachtige combi van horror en familiegeschiedenis verteld door Maggy en gelardeerd met passages uit haar vaders boek, brengt Riley het geheel tot een even roerende als – godzijdank – realistische ontknoping.’ – VN Detective- & Thrillergids

Literaire thriller
Ambo|Anthos