Paaz
  Lees een fragment   Luister een fragment

Paaz

Rank 2308 Gelezen 1670 Aan het lezen 38 Wil ik lezen 355 Favoriet 90 Recensies 50
Literatuur & Romans Artikelen 7 Newsroom 1 Lijsten 13 Spots 8 Hebban 1000 486   Topics 0

Als Emma van de ene op de andere dag opgenomen wordt op de paaz, weet ze een ding zeker: hier is een fout gemaakt. Ze heeft namelijk een leuke baan, een geweldige vriend en een goed leven, dus dat ze dood wil kan dan toch geen probleem zijn? Het is het begin van Emma's zoektocht door de absurde wereld van de psychiatrische kliniek met al haar regels, pillen en diagnoses - een zoektocht naar de uitgang, maar boven alles een zoektocht naar zichzelf. Tijdens haar reis langs vreemde pati?nten en nog vreemdere therapeuten, depressieve kerstballen en onverwachte vriendschappen, begint Emma te beseffen dat ze hier niet voor niets zit, en dat zij de enige is die kan bepalen of, maar vooral ook hoe ze ooit de paaz weer verlaat.

Zoals J.J. Voskuil met zijn romancyclus Het bureau het kantoorleven heeft vastgelegd, zo nauwgezet registreert Van der Meer de praktijk van een psychiatrisch ziekenhuis. - Wim Brands, VPRO Boeken

The House of Books
02 oktober 2012
30 april 2014

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Tamara

Guy Doms Hebban Recensent

Doe ook eens goed gek en lees PAAZ!

door: Guy Doms 1 reactie 2 likes

Waarom alsnog een nieuwe recensie plaatsen van PAAZ, het dappere auteursdebuut van Myrthe van der Meer (pseudoniem) uit 2012? Heel eenvoudig: ter gelegenheid van de verkoop van het honderdduizendste (!) exemplaar verschijnt bij The House of Books een jubileumeditie. Een erg stijlvolle uitvoering...

Reacties op: Paaz