Pantservoertuigen

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Een geïllustreerde verzameling van meer dan 170 gepantserde gevechtsvoertuigen van over de hele wereld, vanaf het begin van de 20e eeuw tot heden, met maar liefst 700 fotols.

Dit naslagwerk bestudeert de vele rollen van deze voertuigen tijdens hun honderdjarige geschiedenis, vanaf de eerste pantserwagens in 1900, de ontwikkeling van gemotoriseerde artillerie en amfibische infanterieaanvalsvoertuigen in WO2 tot aan de moderne pantserinfanterievoertuigen van vredestroepen en de huidige veelzijdige voertuigen.

Beschrijvingen van diverse wiel- en rupsvoertuigen waaronder gevechtsvoertuigen uit de twee wereldoorlogen, zoals de Lanchester-pantserwagen , de Jeep in zijn vele rollen en de M3-halfrupsinfanterievoertuig, maar ook moderne voertuigen als het LVTP-7 gepantserd amfibisch infanterievoertuig, de Scud-raket en het Warrior-gevechtsvoertuig.

In aparte kaders worden de officiële naam van elk pantservoertuig, datum, land van herkomst, gewicht, afmetingen, bewapening, pantserdikte, motor, snelheid en actieradius vermeld.

Veltman Uitgevers B.V.
01 januari 2007