Papillon

Rank 2330 Gelezen 514 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 50 Favoriet 33 Recensies 3
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 1 Spots 2 Top25's 12 Hebban 1000 888   Topics 0
Onvergetelijk levensverhaal waarvan in Nederland al meer dan 300.000 exemplaren zijn verkocht.

Henri Charrière, die in de onderwereld van Montmartre bekendstond als Papillon,wordt in 1931 gearresteerd voor een moord die hij niet heeft begaan en tot levenslang veroordeeld. Dan begint een serie avonturen zonder weerga. Papillon wordt op transport gesteld naar Frans Guyana. De gedachte aan ontvluchten wordt een obsessie voor hem en tweeënveertig dagen na zijn aankomst gaat hij ervandoor. Maar hij wordt weer gevangengenomen en naar het Duivelseiland gezonden.

Nooit ontsnapte iemand uit die beruchte gevangenis totdat Papillon zich van het eiland laat wegdrijven op twee zakken vol kokosnoten. In de loop van dertien jaren weet hij negen keer aan zijn bewakers te ontkomen.

Henri Charrière beschrijft op levendige wijze zijn vluchten naar de vrijheid en de fantastische avonturen die hij beleefde. Papillon is zijn onvergetelijke levensverhaal dat een everseller werd, een verhaal van menselijk vernuft en de ijzeren wil om te overleven onder de meest schrikbarende omstandigheden.

Men moet denken aan oude troubadoursverhalen of belevenissen die een zeeman bij het haardvuur vertelt. Lees Papillon, het zal u niet spijten. Quinzaine Littéraire

Een groot boek. Vrij Nederland

Vertaalde pockets