Pingpong in Hongkong

Jean Bruce

'Dat weet ik allemaal,' zei Hubert Bonisseur de la Bath alias O.S.S. 117. 'Wat is mijn rol hierin?' Bug haalde zijn schouders op en zei weifelend: 'Ik ken minstens tien zaken waar je in zou kunnen duiken. Maar eentje schijnt me op het ogenblik in het bijzonder de moeite waard. Sinds een poosje is onze aandacht gevestigd op een van de agenten van de geheime dienst, een zekere John Worth. Hij is directeur van een import-export-firma, de Asia Trading Corporation, maar dat is maar een dekmantel, zoals je zult begrijpen. Worth kende een paar belangrijke Chinezen, maar het is moeilijk te zeggen voor wie die werken. Volgens onze inlichtingen onderhandelde Worth over de verkoop van een tamelijk grote partij wapens. We weten niets over de bestemming. Vannacht is John in een hinderlaag gelokt en verdwenen. Zijn schoonzusje, Joyce Caron, is ook spoorloos. Worth's echtgenote, een Amerikaanse, kwam vanmorgen de vrouw van onze zaakgelastigde - een oude vriendin van haar - opzoeken om het verhaal te vertellen en te vragen wat ze doen moest. We hebben haar hier gehouden, jij moest maar eens met haar gaan praten...'

Is Pingpong in Hongkong het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Pingpong in Hongkong