Piranesi

Rank 4682 Gelezen 64 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 110 Favoriet 7 Recensies 22
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 2 Spots 1   Topics 0   Leesclub

Jonathan Strange & Mr Norrell heeft meer dan vier miljoen lezers meegevoerd in zijn mysterieuze wereld. De roman werd meteen een klassieker en werd alom geprezen als een van de beste boeken van de 20ste eeuw. Nu, zestien jaar later, is het eindelijk tijd om het Huis binnen te gaan en Piranesi te ontmoeten. Het Huis waarin Piranesi woont is geen gewoon gebouw: de kamers hebben geen begrenzingen, de gangenstelsels zijn oneindig, langs de muren staan duizenden en duizenden standbeelden, elk verschillend van de ander. Binnen het labyrint van zalen wordt een oceaan gevangengehouden; golven beuken op de trappen, kamers overstromen binnen enkele ogenblikken. Maar Piranesi is niet bang; hij kent de getijden zoals hij het het patroon van het labyrint zelf kent. Zijn leven is gewijd aan het leren kennen van het Huis. Af en toe ziet hij zijn vriend, de Ander, die hij helpt bij zijn onderzoek naar Grote en Geheime Kennis. Dan beginnen er boodschappen te verschijnen; alles is niet wat het lijkt. Een vreselijke waarheid komt aan het licht als de bewijzen zich opstapelen dat er nog iemand anders bestaat, en wellicht een andere wereld. Piranesi is een subliem geschreven en meeslepende historische roman over magie en verbeelding en zal iedere lezer van de eerste tot de laatste pagina betoveren.

Jacqueline Smit
Uitgeverij Orlando
29 oktober 2020
29 oktober 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Jacqueline Smit

Karla De Greeve Hebban Recensent

De mens herleid tot zijn essentie

door: Karla De Greeve 9 likes ebook

'De Schoonheid van het Huis is onmetelijk; zijn Vriendelijkheid oneindig.'

De Britse auteur Susanna Clarke (1959) debuteerde in 2004 met Jonathan Strange & Mr Norrell, een historische fantasyroman waaraan ze tien jaar werkte. Het resulteerde in literaire prijzen en een enthousiast lezerspubliek....

Reacties op: Piranesi