Point Nemo en het drijvende eiland

Point Nemo en het drijvende eiland

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 15 Favoriet 0 Recensies 2
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0

In de e-readerfabriek van Meneer Wang worden de arbeiders dagelijks voorgelezen, zoals vroeger de sigarenmakers in het Caraïbisch gebied. Het avonturenverhaal dat ze te horen krijgen wordt 's avonds voorbereid door voorlezer Arnaud, die een parallelle wereld schept. Elementen en personages uit boeken van Jules Verne, Arthur Conan Doyle, H.P. Lovecraft en vele andere schrijvers worden hem nieuw leven ingeblazen. Een groep onvergetelijke figuren gaat op zoek naar een gestolen diamant. De wilde tocht leidt hen uiteindelijk naar de Pool van ontoegankelijkheid, Point Nemo, het punt dat het verst verwijderd ligt van enige kustlijn. Daar treffen ze een eiland vol verrassingen aan.

Net als in Waar de tijgers thuis zijn trakeert Blas de Roblès ons op verschillende, onderling verbonden verhalen, die geestig, vernuftig, prachtig van stijl en erudiet zijn. Voor sommigen een feest der herkenning, voor iedereen een feest om te lezen!

Nieuw Amsterdam
11 november 2015
9789046819173 , 9789046819180

Lezerswaarderingen

Artikelen over Point Nemo en het drijvende eiland

Een uitstapje voor de sf- en fantasylezer
21 augustus 2015 5 reacties
  Meer artikelen

Recensies

Wild van het avontuur

door: BirgitC 1 like
Het lijkt een rommeltje, als je eraan begint, maar langzaam aan word je helemaal verslaafd aan dit boek -- en aan de auteur. Ik ga die andere boeken van hem ook opzoeken, denk ik.....

Beter dan Jules Verne

door: BenedicteGambiem 1 like
Ja, ik las Jules Verne, enkele jaren geleden nog, maar dit is stukken beter, en moderner. Een flinke brok van een boek, wat me door een deel can de Corona-crisis hielp. Perfect aangeraden, superleuk en spannend.