Polarisatie

Wat is de dynamiek van polarisatie? Kunnen we inzicht krijgen in de werking en de vaste patronen die horen bij zwart-0wit denken? Welke rollen spelen we? En wat zijn de mogelijkheden om in te grijpen? Dit boek leert welke mensbeelden ons parten spelen, wat onze kansen zijn om een depolarisatiestrategie op te zetten en hoe het fenomeen polarisatie samenhangt met zijn kleine 'broertje'het conflict. Het geeft toegankelijk inzicht in de mogelijkheden en de beperkingen van de inzet van dialoog en het biedt vier crucale ijkpunten die we nodig hebben om polarisatie tegen te gaan.

We hebben een nieuwe aanpak van polarisatie nodig. Dit boek stelt de lezer in staat om ideeën over polarisatie te kantelen en daar meteen in de praktijk voordeel uit te halen. Het is bovenal een praktisch boek dat de professional naast inzicht ook uitzicht biedt op een strategie en praktische handvatten.

Dit is het eerste basisboek voor de professional

Recensies (1)

Is Polarisatie het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Polarisatie