9789464248609_front

Postuum

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Paul Ehrenfest, professor in de natuurkunde, is in potentie even veelbelovend als zijn beste vriend Albert Einstein. Toch eindigt zijn leven in 1933 in een drama. Zijn minnares is de deftige kunsthistorica Nelly Posthumus Meyjes. Is ze Pauls redding? Of de reden van zijn ondergang? Pauls jongste zoon Wassik is vijftien jaar en heeft Downsyndroom. Wassik observeert zijn vader en wacht. Waarop? Nelleke Posthumus Meyjes schreef ‘Postuum’ als eerbetoon aan Nelly. Ze is ritueelbegeleider en schreef in 2016 haar eerste boek ‘Braziliaans Goud’. Pers over ‘Braziliaans Goud’ - AD: ‘Openhartig, hilarisch en ontroerend.’ - Antroposofie Magazin: ‘Het enthousiasme, de lichtheid en haar liefde spatten van de pagina’s.’ Reviews online: - ‘Heb gelachen en gehuild. Dapper, knap, vol humor, magie en bovenal liefde. - Betoverend boek!’ - ‘Prachtig boek. Een aanrader.’ - ‘Wat een liefde.’

Literaire fictie algemeen
Aspekt B.V., Uitgeverij