Prachtige wereld, waar ben je

Volkskrant:

Prachtige wereld, waar ben je

Rank 76 Gelezen 14 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 200 Favoriet 4 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 3   Topics 0

Prachtige wereld, waar ben je is de nieuwe roman van Sally Rooney. Eerder schreef ze Gesprekken met vrienden en Normale mensen. Alice ontmoet Felix. Zij is succesvol romanschrijver, hij werkt in een distributiecentrum. Ze vraagt of hij met haar meegaat op reis naar Rome. Ze voelen zich tot elkaar aangetrokken, maar kunnen ze elkaar ook vertrouwen? Alice’ beste vriendin Eileen verwerkt een pijnlijke relatiebreuk en flirt met Simon, die ze al kent van kinds af aan. Willen ze hun vriendschap op het spel zetten voor de liefde? Prachtige wereld, waar ben je gaat over vier mensen die elkaar liefhebben en elkaar pijn doen. Het gaat over seks, over vriendschap en over de wereld waarin zij leven. Het is een universeel verhaal, dat zich afspeelt in Dublin en een klein stadje aan de Ierse westkust, over de vage grens tussen alleen zijn en eenzaam zijn, en over de keuze om je leven te delen met anderen. De nieuwe excellente roman van Sally Rooney.

Ambo|Anthos
07 september 2021
28 september 2021

Reacties op: Prachtige wereld, waar ben je