Principulus

De Kleine Prins is het verhaal van een piloot die na een noodlanding in de woestijn een bijzonder jongetje ontmoet. Het jongetje, de kleine prins, vertelt hem over de planeet waar hij woont, over andere planeten die hij bezoekt en over hun merkwaardige bewoners.

Het is een verhaal vol diepe wijsheden:

— Tot ziens, zei de vos. Hier is mijn geheim. je kan alleen goed zien met je hart. Waar het echt om gaat, kan je niet goed zien met je ogen.

Dit prachtige moderne sprookje is geliefd bij iedereen. De schitterende illustraties zijn van de auteur. Erik van Muiswinkel verzorgde de nieuwe vertaling, welke naast de volledige Latijnse tekst staat.

Antoine de Saint-Exupéry (1900-1944) was een Franse schrijver en piloot. Hij schreef De Kleine Prins een jaar voor zijn dood. In dienst van de geallieerden werd hij in de Tweede Wereldoorlog in 1944 neergeschoten boven de Middellandse Zee.

De eerste uitgave verscheen in 1943 in de Verenigde Staten zowel in het Frans als in het Engels. De eerste Nederlandse uitgave verscheen in 1951. Het boek, in meer dan 400 talen vertaald, is nog steeds een wereldwijde bestseller.

Het geheim van De Kleine Prins is onzichtbaar, maar vanaf de eerste zin gloeit het door de onsterfelijke woorden en tekeningen heen.

Is Principulus het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Principulus