Rebelleren kan je leren

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Rebelleren kan je leren wil alle begeleiders van kinderen en jongeren, in het onderwijs en ook daarbuiten, onmisbare levenscompetenties aanreiken. De samenleving van vandaag heeft nood aan mensen die samenwerken, leiderschap tonen en creatief en innovatief denken. Dit boek toont je hoe de wereld er kan uitzien als we focussen op empathie, verbeelding en lef – kwaliteiten die elke jonge rebel in zich draagt en dankzij deze uitgave de aandacht krijgen die ze verdienen. Deep democracy, de internationaal gelauwerde methode voor besluitvorming en conflictresolutie, is de ultieme inspiratiebron voor wie kinderen en jongeren op dit levenspad wil begeleiden.

Na een eerste kennismaking met deep democracy in het boek Van zondebok naar zebra, gaat Fanny Matheusen ditmaal op zoek naar praktijkgerichte toepassingen van de methode voor de leefwereld van kinderen en jongeren. Ze baseert zich hiervoor onder meer op inzichten uit de kwantumfysica en de breinwetenschap. Het resultaat is een praktijkgids vol handige tips en verhalen die je goesting geven om met deep democracy aan de slag te gaan.

Pelckmans
08 september 2020

Reacties op: Rebelleren kan je leren