Ringer

Gelezen 4 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 1
Ringer is twaalf als zijn zus wordt verkracht door een klasgenoot. Volgens zijn vriendin Maria is hij zich met deze jongen gaan vereenzelvigen en komen veel van hun problemen daarvandaan, maar volgens hem wil ze gewoon niet toegeven dat ze hem bedriegt met andere mannen.

Hoeveel invloed kan een gebeurtenis waar hij niet eens bij is geweest hebben op een mens? Is het belangrijk waar iemands gedrag vandaan komt? En hoe zeker kun je eigenlijk zijn van je eigen motieven? Dat zijn de vragen waar het om draait in deze gewaagde roman. Ringer is vrijwel geheel opgebouwd uit de nu eens rauwe en dan weer romantische verhalen die Maria schrijft voor en over haar minnaar. Over de besmettelijkheid van trauma's, de werking van het geheugen en de liefde, die soms genoeg is en soms ook niet.

Ringer is het eerste boek dat verschijnt onder de vlag van De boekenmakersbende, het indie label van The Social Bookcompany. Juul Abbing, die zelf een relatie had met de broer van een verkrachtingsslachtoffer, heet in werkelijkheid anders. Ringer is haar debuut.

hetboekringer.wordpress.com

Literaire fictie algemeen
De Nieuwe Boekhandel
19 juni 2014
08 september 2015

Marloes Auteur

Ringer houdt de lezer in zijn greep

door: Marloes 1 reactie 1 like

“Soms is van elkaar houden gewoon niet genoeg” schrijft Juul Abbing in haar debuut Ringer dat ze uitgaf via De boekenmakersbende. Ringer, de hoofdpersoon, staat symbool voor Abbings geliefde en de geliefde van haar redacteur, beiden broers van een verkrachtingsslachtoffer. Door in Ringer een...

Reacties op: Ringer