Ritus

Toen: 1764. Frankrijk. De bevolking van de Gévaudan (Z.O.-Frankrijk) leefdt in angst omdat haar kinderen worden opgejaagd en vermoord. Wat is het voor verschrikkelijk Beest, dat geen jager kan vinden? De koning zet een torenhoge beloning op de kop vanhet Beest, zelfs het Vaticaan bemoeit zich ermee. Onder de verschillende mannen die gedreven jacht maken op de onbekende verschrikking, treffen we de wildschut Jean Chastel, een man die een duister geheim met zich meedraagt. Hij beseft niet dat hij slechts een spio is in een spel dat tweehonderd jaar later nog niet is uitgespeeld.

Nu... Voor de buitenwereld is Eric von Kastell een gevierd kunstenaar die naam en faam vergaart met ziujn duistere, soms zelfs wrede, expressionistische schilderijen. De buitenwereld weet echter niet dat von Kastell de beelden opdoet tijdens zijn jacht op weerwolven en andere moordende gedaantewisselaars. Als de vader van Eric tijdens een van deze jachten wordt gedood, pikt de kunstenaar het spoor op van een soort naar wie zijn voorouders al jaren op zoek zijn: de afstammelingen van het Beest dat in de achttiende eeuw een ware terreur uitoefende onder de bevolking van de Gévaudan.

Redactionele recensie

Recensies (3)

Meer recensies

Is Ritus het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ritus