Roderick

Roderick

Roderick Leeflang wordt geboren in een zeer welvarend gezin en beleeft een rimpelloze jeugd in Wassenaar. Als hij van zijn vader te horen krijgt dat die hem in diens testament wil benoemen als erfgenaam van al zijn bedrijven besluit Roderick dat te weigeren. Hij heeft een droom en een grenzeloze ambitie om deze waar te maken, maar dan wel op eigen kracht. Een wereldberoemde, succesvolle en rijke ontwerper worden, dat is zijn doel. Nadat zijn vader overlijdt start Roderick zijn eigen bedrijfje en heeft het de eerste jaren zwaar. Zijn zakelijk instinct is in die tijd onvoldoende om zijn droom ook echt tot werkelijkheid te maken. Maar hij geeft niet op en met hulp van twee belangrijke personen in zijn leven, Bram Speelman en Ben van Aarden, ontwikkelt hij zijn zakelijke kwaliteiten en bereikt hij uiteindelijk de absolute top in zijn markt. Succes, bekendheid en heel veel geld worden zijn deel en hij beweegt zich met het grootste gemak tussen de rijken der aarde. Met hen speelt hij het spel op de apenrots van begeerte, manipulatie, macht en verleiding. Een man die je zomaar zou kunnen benijden, maar onder de vernislaag van al dat moois blijkt ook het nodige rotte hout te zitten en Roderick leert een harde les als blijkt dat het spel op die apenrots niet geheel zonder risico’s is. Een les die hem nog lang zal heugen.
Feelgood , Literatuur & Romans
Populaire fiction algemeen