Rood licht

Gelezen 7 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 1
Een moeilijke beslissing is het, vindt Clarisse Vermue. Het gaat helemaal niet goed meer tussen haar man en haar. Hij is veranderd in een dominante man, die vindtdat hij altijd gelijk heeft en hij beperkt haar steeds meer in wat ze mag doen.
Ze hebben echter een dochtertje van twee jaar. Ze worstelt ermee of ze wel voor
zichzelf mag kiezen. Haar vriendin Ruth weet haar over te halen, een dagje samen weg te gaan en dat wordt heerlijk, maar op weg naar huis staat de trein waarin ze zitten onverwacht stil voor een rood licht. Het is ijskoud buiten en al snel ook in de trein. Er kan niemand de trein in en ook niet er uit.
Er gebeurt dan van alles en dat blijkt naderhand grote gevolgen te hebben. Vooral als Ruth snode plannen heeft met Jelle, die in de trein zo aardig en behulpzaam was.
Gerda van Wageningen heeft sinds 1979 reeds 100 romans
geschreven. Ze woont al ruim 35 jaar in de Hoeksche Waard
en werd in 2005 benoemd tot ridder in de orde van Oranje-
Nassau. Ze behoort tot de 5 meest uitgeleende auteurs.
Vanwege de verschijning van haar 100e roman begin 2012,
verscheen er een eigen glossy ('Mijn Gerda') en kwam ze
volop in de media (Koffietijd, Ivo Niehe TV-show, Hart van
Nederland, Telegraaf etc.)
De pers over Gerda van Wageningen:
"Boeiend, eigentijds,zeer realistisch, levensecht, informatief..."
(Marian Verstappen voor Biblion)
"Ze is geëvolueerd van een echte streekromanschrijfster tot een auteur van familieromans in een eigentijds kader".(Alicia Grob voor Biblion)
"Het is verbazingwekkend hoe de in dit genre razend populaire schrijfster steeds weer nieuwe actuele thema's in haar boeken verwerkt. Aanrader voor liefhebbers van eigentijdse familieromans."(M.Willard voor Biblion)
"De bekende vlotte manier van schrijven van de auteur maakt het boek makkelijk leesbaar".(H.W.L. Keus-Asveld voor Biblion)
Literatuur & Romans , Feelgood
Oorsprong, Uitgeverij
06 april 2013
9789086602001 , 9789461011305 , 9789492025005

Lezersrecensies (1)

Geluk vinden door de situatie

door: Merel 1 like
Een vrouw die voor zichzelf en haar kind kiest door een drukkend huwelijk.een meeslepend verhaal.het leest erg prettig en je zit zo in het verhaal. Door een situatie ontmoet ze de liefde van haar leven.