Rusland

In de historische roman Rusland (eerder verschenen als Russka) wordt bijna twintig eeuwen geschiedenis verteld van een van de meest intrigerende landen ter wereld: Rusland. Op magistrale wijze neemt Rutherfurd ons mee aan de hand van de lotgevallen van vier families. Zij allen hebben hun wortels in Russka, een dorpje gelegen in het hart van Rusland tussen de Don en de Wolga, daar waar bossen en steppen elkaar ontmoeten.

Door oorlogen, huwelijken en persoonlijke veroveringen raken de families met elkaar verbonden. Sommige leden blijven in Russka, andere zwerven uit over Rusland of vluchten naar het Westen... maar hun afkomst vergeten zij nooit. De tsaren, de Wolga, Lenin, Moskou, Stalin, Leningrad, De Russische Revolutie, ‘Rusland’ is een roman die doorspekt is met de rijke geschiedenis van het land.

Edward Rutherfurd is de auteur van een groot aantal omvangrijke historische romans als New York, Parijs en Londen.

Redactionele recensie

Recensies (5)

Meer recensies

Is Rusland het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Rusland