Safa, de kleine woestijnbloem

De kleine Safa Four, een meisje uit een van de sloppenwijken van Djibouti in de Hoorn van Afrika, wordt gevraagd om de jonge Waris Dirie te spelen in de verfilming van Diries levensverhaal Mijn Woestijn. Dirie, een voorvechter van vrouwenrechten, staat erop dat haar ­ouders beloven om Safa nooit te laten besnijden. In ruil voor deze belofte, waar de ouders van Safa een contract voor ondertekenen, steunt ­Dirie het gezin financieel.

Alleen is de druk van de gemeenschap groot. Als Waris Dirie hoort dat de ouders van Dirie toch overwegen hun dochter te laten besnijden, besluit ze er alles aan te doen om de ouders op tijd op op andere gedachten te brengen en de kleine Safa te beschermen.

Recensies (5)

Meer recensies

Is Safa, de kleine woestijnbloem het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Safa, de kleine woestijnbloem