Schaduwvuur

Fantasy & SF   Topics 0
Tuvek is als krijger opgevoed onder de nomaden van de Dagkta, verwekt door de brute krarl-hoofdman Ettook bij diens favoriete exotische vrouw Tathra, die is buitgemaakt tijdens een rooftocht. Ieders hand is tegen hem opgeheven. Want Tuvek is anders dan anders: littekens en verwondingen verdwijnen en tatoeages laten geen sporen na.

Op een grimmige nacht leert Tuvek zijn ware afkomst kennen: hij is een wisselkind, de zoon van de laatste vrouw van een machtig volk. Een vrouw die ooit de ondergang heeft gebracht over de tovenaar-koning die zijn vader was en hem zijn geboorterecht heeft ontnomen.

In zich voelt Tuvek hoe de Kracht van zijn vader zich begint te roeren. Hij besluit zijn vader te wreken, neemt diens naam Vazkor aan en begint aan een queeste om zichzelf te vinden en ook zijn moeder te zoeken en haar te doden. Zijn tocht voert hem door gebieden van grootse, maar ongenaakbare schoonheid, onsterfelijke ruïnes, decadente volken en wrede oorlogen...

Schaduwvuur is het tweede deel van de klassieke Geboortegraf-trilogie, geschreven in de barokke, kleurrijke stijl die Tanith Lee beroemd heeft gemaakt.
Fantasy & SF
Het Geboortegraf (2)