Scherven van hoop

Scherven van hoop

Gelezen 115 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 115 Favoriet 11 Recensies 13
Literatuur & Romans Lijsten 2 Spots 5   Topics 0

'Scherven van hoop' van Gemma Liviero: een aangrijpend oorlogsverhaal over een Nazi-arts, een Joodse vrouw en een klein meisje, wier wegen op een bijzondere manier samenkomen.

Drie verschillende mensen proberen op hun eigen manier om te gaan met de verschrikkingen van de oorlog. Willem, een Nazi-arts met gewetenswroeging; Elsi, een jonge Joodse vrouw die probeert te overleven in een Poolse getto; en Matilda, een meisje dat vastgehouden wordt in een Lebensborn kliniek waar het Arische ras wordt verbeterd. Wanneer hun wegen zich kruisen, vechten ze samen voor een nieuw bestaan. Maar de oorlog laat diepe sporen na.

Historische roman (populair)
Uitgeverij Kok
14 augustus 2018
04 juni 2019

Greet Braem Hebban Recensent

Een boek dat je bij de keel grijpt en niet meer loslaat

door: Greet Braem 4 likes

Het is 1942, het nationaalsocialisme viert hoogtij en Duitsland is ervan overtuigd de oorlog te gaan winnen. We maken kennis met de Poolse Elsi. Zij is Joodse, leeft in een getto en ziet een hoogst onzekere toekomst tegemoet. Een vriend overtuigt haar ervan in het verzet te gaan. Terwijl rondom...

Reacties op: Scherven van hoop