Schrijvers op het scherm

Van alle films over schrijvers, zijn er maar weinig waarin de schrijver doet wat je van een schrijver verwacht: schrijven. Tot die vaststelling kwam Bavo Dhooge, schrijver van beroep en filmregisseur van opleiding.
Vanuit een bijna encyclopedische kennis, maar in een smakelijk kader van ironie, opinie en zelfkritiek, toont Dhooge ons wat de schrijvers op het scherm dan wel doen. Hij fileert de films tot twintig types schrijver en kleurt de beelden aanstekelijk bij met inzichten en knipogen, vergelijkingen en commentaren. Bovendien is hij nooit te beroerd om ook een inkijk in zijn eigen schrijversbestaan te geven.
Bij wijze van eindgeneriek biedt Dhooge nog een quasi volledig overzicht van maar liefst 800 films waarin schrijvers een hoofdrol spelen. Voer voor uren leesplezier, gevolgd door een paar jaar kijkplezier.

Is Schrijvers op het scherm het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Schrijvers op het scherm