Silo

Rank 2983 Gelezen 215 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 114 Favoriet 27 Recensies 20
Literatuur & Romans Artikelen 5 Lijsten 4 Spots 10   Topics 0

Omdat de aarde onbewoonbaar is geworden, leven de mensen in een silo onder de grond. Als sheriff Holston na de mysterieuze dood van zijn vrouw besluit de silo te verlaten, neemt hij een verschrikkelijk risico: de atmosfeer buiten is zo giftig dat het vrijwel zeker zijn einde zal betekenen.

Silo werd door Hugh Howey in eigen beheer onder de titel Wool gepubliceerd, aanvankelijk alleen als e-book, in vijf delen. Nadat er in de Verenigde Staten meer dan een half miljoen exemplaren waren verkocht, besloot Simon & Schuster om het uit te geven en werd het een internationale bestseller: het verschijnt nu in achttien landen in vertaling.

Silo gaat over loyaliteit en verraad, over de tragiek van regels die worden nageleefd zonder dat iemand weet waarom.

Science fiction

1 keer bewerkt, laatste bewerking door lorrie03

Guy Doms Hebban Recensent

Een fenomenale thriller

door: Guy Doms 2 reacties 1 like

Het was een grote sprong in het duister toen de voormalige scheepsbouwer, dakdekker en boekenverkoper Hugh Howey (1975) zijn verhaal als e-book (vijf delen) in eigen regie uitgaf. Dit bleek meteen een enorm succes in de VS te zijn, er werd spoedig een uitgever gevonden om de papieren versie van...

Reacties op: Silo