Singletasken

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Zo veel te doen, zo weinig tijd. Je to-do-lijst lijkt alleen maar te groeien. De oplossing lijkt dan simpel: multitasken. Onze hersenen zijn echter neurologisch helemaal niet in staat twee dingen tegelijk te doen. Door voortdurend te schakelen tussen activiteiten gun je je hersenen geen tijd om informatie te verwerken. Dat is de reden dat er uiteindelijk minder uit je handen komt, je dingen vergeet en fouten maakt. In Singletasken laat Devora Zack zien hoe je meer voor elkaar kunt krijgen door één ding tegelijk te doen. Ze helpt je om rust in je hoofd te krijgen en orde aan te brengen in je agenda en je leven. Word je vaak afgeleid door collega's? Spreek een moment af waarop jij hen de volle aandacht kunt geven. Zo kun je je taken één voor één afhandelen en oneindig veel productiever zijn. * Boordevol praktijkvoorbeelden en oefeningen om je direct beter te kunnen concentreren. * Echt succesvol word je alleen met echte aandacht. Topsporters checken toch ook niet om de minuut hun smartphone?

Van Duuren Media
28 augustus 2020