Sisi's winterlied

Tijdens haar Griekse les ontvangt keizerin Elisabeth van Oostenrijk (Sisi) een onheilsbericht. Haar enige zoon, kroonprins Rudolf, is samen met zijn minnares dood aangetroffen in zijn jachtslot te Mayerling. Eerst denkt het Weense hof aan moord, maar dan wordt duidelijk dat de geliefden een fataal liefdespact hebben gesloten. In twee kunstig met elkaar verweven verhaallijnen volgen we de legendarisch mooie Sisi voor en na deze zwarte dag. Ondanks de grenzeloze liefde van keizer Franz Joseph voelt zij zich al snel een gevangene van het hofceremonieel. Een knappe Hongaarse graaf, een veeleisende schoonmoeder en twee Belgische prinsessen kruisen haar levenspad. Maar vooral met haar kinderen heeft ze een unieke band. Met steeds wisselende passies, van paardrijden tot poëzie, probeert Elisabeth een invulling aan haar leven te geven. De reislustige keizerin slaat uiteindelijk steeds meer op de vlucht, haar eigen noodlot tegemoet reizend.

Recensies (7)

Meer recensies

Is Sisi's winterlied het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Sisi's winterlied