Sjamaan van de Zwarte Dood

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Fantasy & SF   Topics 0
De zeventienjarige Narä weet weinig van de wereld. Haar hele leven lang heeft ze veilig onder de vleugels van haar overbezorgde moeder geleefd, zo ver mogelijk bij haar stamgenoten vandaan. Als blijkt dat de toekomst van hun stam gevaar loopt, neemt Narä's vader, het stamhoofd, een rigoureus besluit en benoemt haar tot zijn opvolgster. Een positie waar ze eigenlijk geen recht op heeft vanwege een geheim dat ze met zich meedraagt. Een verstandig huwelijk zou haar kunnen helpen, maar wil ze dat wel?

Hedhis, haar jeugdvriend die jaren geleden vertrok om sjamaan te worden, is sinds kort weer thuis en zou haar wellicht kunnen helpen de juiste beslissingen te nemen. Ze zijn immers uit hetzelfde hout gesneden.
Maar Hedhis is veranderd. De duisternis zweemt om hem heen en de meeste mensen mijden hem wanneer hij niet van nut is. Narä stoot hij af. Maar hoe harder hij haar wegduwt, hoe sterker de aantrekkingskracht.

Is hij nog wel de jeugdvriend van vroeger, met wie ze een onverwoestbare band had, of trekt hij haar steeds dieper de duisternis in, weg van het pad dat haar moeder voor haar had uitgestippeld?

Een verhaal over opgroeien, loslaten en een allesverwoestende, verboden liefde.
Fantasy & SF
12 juni 2020