Slagtechniek voor koordirigenten

Tijs Krammer
Dirigeren is meer dan de maat slaan, maar als je niet weet hoe je de maat moet slaan, is het de vraag of je ooit aan dirigeren toekomt. Slagtechniek voor koordirigenten begint bij de basis en verwerkt de theorie in praktische oefeningen. Ook voor wie al langer voor een koor staat, is het een inspirerend en leerzaam boek. De zorgvuldig vormgegeven slagfiguren zijn glashelder en stimuleren om een persoonlijke slagtechniek te ontwikkelen. Als de drie- en vierslag, onregelmatige maatsoorten en maatwisselingen geen geheimen meer kennen, het lukt om heldere inzetten te geven, en de linkerhand weet wat de rechterhand doet, ontstaat er ruimte voor andere vragen: Wat is de truc om het koor niet harder te laten zingen als het tempo omhooggaat? Waar laat je je linkerhand als hij even niks te doen heeft? Hoe maak je contact met een grote groep zangers? En moet je eigenlijk wel altijd dirigeren?

"Een geweldig boek voor elke musicus die leiding wil geven en letterlijk zijn handen uit de mouwen wil steken. Op een heldere manier wordt uitgelegd hoe bewegingen en communicatie effectief te maken zijn. Er is nu een nieuwe standaard" - Jos van Veldhoven, oprichter en oud-dirigent van de Nederlandse Bachvereniging

"Alles in dit boek is glashelder. Tijs Krammer combineert duidelijke taal met goed gekozen oefeningen en fantastische illustraties van alle mogelijke slagfiguren. Ik wou dat ik dit boek had toen ik begon met dirigeren!"- Lodewijk van der Ree, gast-dirigent bij Cappella Amsterdam

Is Slagtechniek voor koordirigenten het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Slagtechniek voor koordirigenten