De slinger van Foucault

Rank 4094 Gelezen 524 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 110 Favoriet 46 Recensies 6
Literatuur & Romans Artikelen 2 Spots 1 Top25's 30   Topics 0
Drie redacteuren van een uitgeverij in Milaan raken door manuscripten die zij onder ogen krijgen onafwendbaar verstrikt in de gedachte dat er iets onvoorstelbaars gaande is op deze wereld. In een tijd waarin de ratio en de automatisering hun triomfen vieren, beginnen zij verbanden te leggen tussen tempeliers, partizanenstrijd, Braziliaanse umbanda’s, Rozenkruisers, computers, vrijmetselaars, stripfiguren en kabbala. Ze komen tot de ontdekking dat werkelijk alles met elkaar samenhangt. Het lijkt een spel, totdat de eerste dode valt...

Als het vermoeden rijst dat occulte machten al eeuwenlang alles in het werk stellen om hun Plan ten uitvoer te brengen, wordt het spel tot een beklemmende werkelijkheid. Opgejaagd door het huiveringwekkende besef dat de geschiedenis slechts een complot, een samenzwering van mysterieuze krachten is, worden ze steeds verder meegesleurd in hun tocht langs de afgrond van de werkelijkheid.

Umberto Eco werd in 1932 in Alessandria (Piemonte) geboren. Hij is hoogleraar semiotiek aan de universiteit van Bologna en een van de grootste schrijvers van onze tijd.

Vertaalde pockets
Spannende boeken algemeen